domingo, 26 de febrero de 2012

Mixing Tip 02

New mixing tip.

Equalizing and tonal balance.

Need more low end? Many people simply would increase the region between 60 and 150 Hz, and obviously the sound will be more deep... but there is something that many people do not know, almost all designs of EQ involve phase distortion (consisting of the temporary movement of parts of the spectrum basically, adding and subtracting parts of all, causing a type of distortion very ugly and phaser). This happens almost every time we boost the gain with an EQ ... the lower we boost, biggest problem with this distortion we will have.

How we solve it?

Easy, don't boosting gains. We cut what is bothers us without having to boost anything so we will be maintaining the phase integrity of our precious audio ...

There is a way to do it as a starting point.

To explain, we need to imagine a line in the middle of the spectrum, for example at 1 KHz. If we boost the lows (left of the centerline of the spectrum), we notice a loss of presence and brightness, if we cut the lows, we have just the opposite!

Thus, if we need a deeper sound and heavy bass, it is best to take just the opposite site ... For example, instead of boost to 100 Hz, try to remove at 4 kHz ...

This way, we will be maintaining the controlled gain and the phase distortion.

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Ecualizando y la balanza tonal.

Necesitas un bajo más grave? mucha gente simplemente subiría la región entre 60 y 150 Hz, y obviamente el sonido sería más grave... pero hay algo que muchos no saben, casi todos los diseños de eq implican distorsión de fase (consiste en el desplazamiento temporal de partes del espectro respecto a si mismo... basicamente, se suman y restan partes de todo, provocando un tipo de distorsión muy fea y phaser). Este hecho ocurre casi siempre que aplicamos una subida de ganancia con un EQ... cuanto más grave trabajamos, mayor problema con esta distorsión tendremos (ya que se reparte por el espectro).
Como lo solucionamos?

Fácil, no subimos ganancias. Recortamos aquello que nos molesta sin necesidad de subir nada. así mantendremos la integridad de fase de nuestro preciado audio...

Existe una forma de hacerlo como punto de partida.

Para explicarlo, necesitamos imaginar una linea en medio del espectro, por ejemplo en 1 KHz. Si subimos en la región baja (a la izquierda de la linea central del espectro), notaremos una perdida de presencia y brillo; si bajamos, justo lo contrarío!!!

De esta forma, si necesitamos un sonido más grave y grueso de bajo, lo ideal es quitarle justo en el sitio opuesto... por ejemplo, en lugar de subir en 100 Hz, probad a quitar en 4 Khz...

De este modo mantenemos la ganancia controlada y la distorsión fase...





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